söndag 16 augusti 2009

Valputställning

Vaknade tidigt till sol och strålande väder men kallt bara 3 grader kl 6.
Man kan förstås fundera på hur man gör när man vaknar vid 4-5 tiden, försöka somna om,
stiga upp och göra något, i morse blev det dock att sätta sig vid datorn och försöka vara kreativ, bloggade bla om gårdagen, kombinerade detta med en tidig frukost och konstaterade att det var för blött att klippa gräset.
Efter morgonens sociala besök hos min mor var det dags att uträtta några ärenden innan valputställningen började kl 12.

Det är alltid en vild gissning hur mycket folk och hundar som kommer idag var det 18 valpar och ca 50 tvåbenta i alla åldrar.
Både utställningen och försäljningen flöt på bra och en stor korvburk räckte precis ett netto på ca 800 kronor till bygdegårdsföreningen är alltid välkommet.
Skam till sägandesså missade jag namnet på både vinnande hund och ägare men så här ser de ut tillsammans med dagens dommare.

När utställningen var slut kom regnet inte mycket men tillräckligt för att sabotera den planerade gräsklippningen!

Det gråtista vädret gjorde att Freddi och jag tog oss en vilopaus innan Freddi tyckte att det var dags att gå ut på jakt medan jag intog en middag och sen koncentrerade mig på datorarbete.

Det är väl ganska typiskt att min TV valt att gå i strejk just när friidrottsVM börjar, nu är det inte TV utan parabolen eller möjligen kabeln som strejkar men det får bli en uppgift för morgondagen. Det går ju utmärkt att lyssna på radio medans man jobbar vid datorn.

Ronnberget 090816

Ingemar

Inga kommentarer: