torsdag 20 augusti 2009

Avskedsfest

Ojdå
Ibland kör det ihop sig
Fick göra om en fotografering, faktiskt inte mitt fel utan snarare oklara instruktioner
Vid lunchtid klarades dock fotograferingen av och alla inblandade var nöjda, lite lustigt var faktiskt att det var första bilden som tilltalade alla mest, nu är bilden beskuren och justerad, lämnad till kunden och vidarebefodrad till Norrbottensteatern Den färdga bilden får ni se när den blir offentlig, lite märkligt hur uppdraget förändrades från att hjälpa en god vän med en bild till programmet till att bli en affisch som skall spridas på stan.

Hem via ett kort stopp för att köpa speciell kattmat, speciell är också priset drygt 100 kr/kilot.
Levererade kattmaten och konstaterade att kattungarna gjort min mor sällskap i dubbelsängen, visserligen är de framfusiga och livliga men jag tvivlar ändå på att alla tre klarat av att ta sig upp på egnen hand, men min mor förnekar all inblandning.

Kvällen skulle avslutas med avskedsmiddag från jobbet, tänkte åka buss in men fick en förfrågan om jag ville ha hämtning och eftersom vädret var grått och trist med regninslag tackade jag självklart ja till erbjudandet.
'
Avskedsfesten blev en trevlig tillställning med god mat trevlg samvaro osv, vi var fyra hedersgäster som slutat eller slutar inom närmaste tiden .
Skitkul att så många ställde upp 50 killar och en tjej hade någon räknat till, hedersgästerna blev bjudna på allt, övriga fick en öl eller ett glas vin. Som av en slump råkade jag se att notan gick på 15 000.
Hamnade vid samma bord som en av de andra hedersgästerna och det visade sig att även han gillade whisky hade under sommaren varit till Skottland och kunde imponerande mycket om både de olika distrikten och olika sorterna, dessutom hade han med en fickplunta så vi fick smaka på en ovanlig whisky som jag i vanlig ordning glömt namnet på.
I övrigt en kväll med trevlig samvaro och mycket surr. Ett stort tack till alla deltagare för en trevlig kväll.

Skall imorgón fixa en bild på blomuppsättningen och presenten som jag fick. Någon bild blir det inte idag för kameran hade jag avsikltligen lämnar hemma denna kväll!

Upptäckte också att tydligen är min blogg en av de populäraste webbsidorna på jobbet.

När vi åkte hem upptäckte vi att det blivit mycket varmare så temperatur över 20 grader morgon är ingen omöjlighet

Rönnberget 090820
Ingemar

Inga kommentarer: