onsdag 19 augusti 2009

Fint besök


Bestämde mig för att uträtta några ärenden i stan på förmiddan och som vanligt går det inte alltid som man tänkt. Första ärendet var att skaffa en ny mobil en IPhone och de var förstås slut för tillfället dessutom måste jag vänta en månad innan jag kan flytta över mitt befintliga abbonemang och vill inte byta mobilnummer, blev uppsatt på en kölista och med lite tur har telefonen levererats när det går att flytta abbonemanget.

Nästa anhalt var gubbdagis och där gick det bra hittade allt jag skulle ha även om man i bland har lite svårt att begripa deras ordningsföljd på hyllorna.
Riktigt allt hittade jag ju inte hittade nämligen ingen fotoram som jag tyckte passade till en bild jag skall leverera, får väl kolla med kunden skulle förstås bli elegantast om man gör en egen ram av gammalt virke, men vi får se.

Nästa stopp blev konsthallen för att hämta nyckeln för lördagens vaktning, frågade på skämt Satu om vi hade någon fotografeing för idag var kameran med, men inte. Hon hade iof inte fått någon kommentar till bilderna. Ett stopp på ICA för att köpa kattmat mm.

Väl hemma hade jag fint besök ett antal kvigor från Stormyrberget som gett sig ut på utflykt de hade väl gått en två - tre kilometer möjligen lite kortare om de gått rakaste vägen men det brukar inte sådana djur göra. Hur som helst blev det bilder av både kvigorna och kvigskötaren innan de vandrade hemåt med ordentlig eskort!
Mer eller mindre på skämt skickade jag in en liten notis och bilder till PT, de kanske behöver lite motvikt till kungabesöket!

Nu ringde Satu och berättade att hon hade haft besök av pjäsförfattaren, motspelaren mm och bilden såg inte alls ut som han tänkt sig och morgonrocken var för lik en klänning! Ny fotografering i morgon med andra ord.
Tror att grannarna kommit hem från sin semestertripp så får väl gå över och höra hur de haft det!

Kvällen avslutades med att jag gjorde en ordentlig backup på bilder, hemsidor och en del annat "viktigt"

Ronnberget 090819

Ingemar

Inga kommentarer: