måndag 17 augusti 2009

Gräsklippning


Kallt och grått väder startade dagen med det var bara leta fram en ordentlig tröja innan man gick ut. Perfekt måndagsväder för de som började om att jobba efter semestern.
Efter att ha gjort bort dagens inköp direkt på morgonen var det bara att starta gräsklippningen, gräset har vuxit ordentligt medans gräsklipparen varit obrukbar så det var både tjokt och långt, det kommer att behövas en ny klippning ganska snart för att få ordning på det hela. Passade på att ta ihop en del träd och ris som var kvar från när jag avverkade lite för ett tag sen.

Funderar på en sak. Har tidigare haft mobiltelefon via jobbet men den 1 augusti när jag slutade fick jag överta telefonen och abbonemanget, sen dess har jag blivit uppringd ett antal gånger av telefonsäljare som säljer allt mellan himmel och jord, medans jag hade jobbtelefon så har det hänt en gång pch då konstaterade den uppringande att jag hade en företagstelefon och bad om ursäkt och la på. Kontentan av det hela är att tydligen ringer telefonsäljare inte till företagstelefoner.

Tror att det blir en tidig kväll känner mig en aning trött just nu.

Rönnberget 090817

Ingemar

Inga kommentarer: