lördag 1 augusti 2009

1 Augusti


Så var det nu månad som bla innebär att blivit avtalspensionär och inte har några fasta återkommande tider att passa, tider att passa kommer det säkert att finnas gott om.
Denna dag har jag mest varit social vaknade tidigt och tillbringade några timmar framför datorn och vid frukostbordet.
Kom på att eftersom jag ju har en bärbar dator kan man naturlgtvis kombinera datorarbete, frukost och diverse läsande av tidningar och papper, så visst klarar man av mer än en sak även om man är man.
Sen var det dags för ett besök hos mor för att höra hur natten varit, efter kaffe och allmänt småprat var det dags för att åka till konsthallen och utställningen Som Eljest den har jag dock skrivit om på annan plats.
Därifrån kan dock noteras att Piteborna inte vet vad som menas med enkelriktat varken cyklister eller bilförare.


Efter detta besök var det bara att återvända hem och mata Freddi som tydligen kände sig övergiven.
Nästa anhalt var hos min mor där det visade sig att hon vägrat äta lunch eftersom hon inte var hungrig!
Makaroner och köttfärssås lyckades vi snabbt placera på middagsmenun och nu hade hungern infunnit sig.
Kaffe och allmänt småprat blev en lämplig avslutning på måltden samtidigt som jag passade på att fotografera husets vuxna katter, hoppas att ingen skvallrar för Freddi för han anser sig ha ensamrätt som katt som skall fotograferas.

Den namnlösa fyrabarns modern och Trollet

Hem igen för att spara undan dagens bildskörd och få ihop något i bloggen
Appropå Freddi så tittade jag just ut för att se om han syntes till och visst gjorde han det i full färd med att jaga småfåglar, denna gången misslyckades jakten trots två väldiga tigersprång för fåglarna har som bekant vingar. Men inte kan man tro att han är 10 år sådana gånger.

Rönnberget 090801
Ingemar

www.ronnberget.se

Inga kommentarer: