måndag 27 juli 2009

Huvudlös budda



De mest omsorgsfulla planer kan grusas ganska enkelt, planen idag var ju att komma iväg med skräplasset tidigt men av olika anledningar så hann klockan bli över 11 innan jag var där, med väntande i kön ett bra tag. Hämtade på hemvägen en bunt lastpallar som ägaren ville bli av med.

När de skulle lastas av upptäckte jag att där de skulle ligga hade det vuxit upp diverse sly, fram med röjsågen och averka lite, passade också på att averka två träd som stod i en av mina blomrabatter. Freddi följde intreserat mina förehavande från en ny favortplats naturligtvis solbelyst.




Hämtade min mor, lite miljöombyte skadar nog inte, och helt plötsligt var hon i full färd med att rensa bort utblommade blomställningar, medans jag körde bort riset från "avverkningen" och fyllde på jord och gödsel i den ganska magra blombänken, det är klart att en gran och en rönn tar en hel del näring.








Köpte en ros hos grannen en gulaktig sak Modern Sunrise hon varnade mig dock för att denna ros är ganska krävande och måste täckas till vintern, vi får väl se hur det går, fin är den i varje fall just nu.

Upptäckte också att det inte gick ringa med mobilen, inte tillgänglig sa den dessutom något med sim kortet något som inte hänt tidigare!

Upptäckte också att mitt tangentbord lever ett eget liv, ibland måste man vara rikigt arg för att vissa bokstäver skall fungera, dessutom tycks problemet vandra runt så det är inte samma bokstav som spöckar, så saknas en eller annan bokstav beror det inte på ordblindhet utan trilskande tangentbord.

Just det det var ju den huvudlösa buddafiguren, upptäckte när jag höll på att iordningställa blombänken efter avverkningen att figuren hade åkt i backen misstänkte först någon livlig katt o råtta lek som brukar förekomma i omgivningen, men förmodligen hände det i samband med avverkningen.
Nåja med Karlssons klister fixas en sån bagatell lätt!!




Ronnberget 090727

Ingemar
www.rafo.bd.se
www.ronnberget.se

Inga kommentarer: