tisdag 28 juli 2009

En vanlig dag


I dag är det tisdag en helt vanlig tisdag när inte så mycket hänt, gav mig på en blombänk där vitklövern fått fäste enda sättet är nog att gräva upp alla rötter och fylla på med ny jord.
Tänkte hämta tjäran som jag beställt men där var ingen hemma, återställde i stället ett lånat släpvagn och kollade in läget hos mina odlarvänner. Upptäckte då att gräst faktiskt började sticka upp trots täckduk av god kvalite och ett gruslager att det skulle ske förr eller senare var väl inte oväntat men nog gick det oroväckande fort.
Eftermiddagen gick åt till att kolla in vilka som skall vara med på landsbygdsdagen besökte bla grannar som driver bo på lantgård och där fick jag öva min engelska och tala om vad jag trodde om morgondagens väder. Lite besvärligare var det förstås att förklara de gevärsskott som hördes, drog till med att det var någon jägare som tränade skytte inför jakten, på hemvägen kom jag på att det stämmer ju :) viltvårdsområdet har ju en älg och trappbana i närheten.

Har även gjort en liten uppdatering på en av mina hemsdor, uppdateringen bestod i att lägga till att det som gällde 2003 till stora delar gäller fortfarande.
Helt klart måste jag ta tag i uppdatering av mina hemsidor problemet brukar vara att allting annat skall göras först och helt plötsligt har tiden bara rusat iväg.



Lastpallar är bra att ha till mycket inte minst att lägga ved på och eftersom jag fortsättningsvis skall försöka lägga in en bild här när jag använt kameran så fick detta bli en nödlösning dvs dagens enda bild!

Rönnberget 090728
Ingemar
www.rafo.bd.se
www.ronnberget.se

Inga kommentarer: