lördag 25 juli 2009

Bildvägg


I går gjorde jag bildväggen klar, klar och klar förresten måste ju fixa lämplig belysning och det blir väl klart någon gång också.
Var tvungen att åka till Öjebyn och handla, Freddis kattmat är nästan slut och sen behövs det en del annat också.

Efter att ha gjort bort inköpen konstaterade jag att det börjat duggregna bestämde mig för att åka och låna ett täckt släp för att kunna köra bort diverse skräp, planen är enkel fylla det under helgen för att åka iväg med det direkt när de öppnar på måndag.

En av mina favoritmodeller hade varit och plockat blåbär med mormor vilket förstås syns.
Passade också på att ta en bild på samlad maskinpark innan jag åkte hemåt, tyvärr så tilltog regnet och något bra väder för utomhusaktiviteter är det inte just nu.


Väl hemma bestämde mig därför att titta på golf från Barsebäck, helt plötslig har jag skitdålig mottagning på parabolmotagningen undrar om det är fel på sändningen, dålig kontakt eller någon björk som stör.
Upptäckte dock att på golfkanalen är det engelsspråkig sändningen medans Zackrisson och kompani håller till på 3 an, vilket innebär att sändningen tuggas sönder av reklam och störningar. Dessutom går det inte speciellt bra för de svenska strjärnorna, Henrik Stenson tex gör en riktig djupdykning i dag.
Två svenskar bland de 10 bästa är väl inte så tokigt trots allt, 22 ( mer än hälften) klarade cutten dvs får fortsätta att spela hela helgen
Funderar så smått på att göra lite nytta dessutom vill Freddi ut igen

Rönnberget 090725
Ingemar


Inga kommentarer: