onsdag 22 juli 2009

Fotoflanör


Ännu en strålande dag med 17 grader kl 7 gjorde att jag efter frukost gick ut på en fotopromenad ner till Piteälven, inte minst till glädje för hungriga blodsugande mygg, hittade faktiskt en kung karl spira på strandkanten, detta var ju riktigt trevligt att återknyta bekantskapen med gamla tassemarker. Man kanske skulle anslå en timme varje förmiddag till fotoflanering det kan ju tom bli en eller annan bild dessutom får man ju röra på kroppen vilket inte skadar sen glädjer man förstås myggen också åtminstonde den här årstiden.

Efter denna utflykt blev det kaffepaus och småpratande hos min mor, konstaterade att Trollet hade behagat tillbringa natten inomhus och på honom verkar det inte gå någon nöd trots ett antal dagar på rymmen, går inte heller någon nöd på kattungarna eller deras mor.

Väl hemma igen fortsatte fotandet med ett besök hos grannen där rosor fotograferades, passade också på att ta några bilder på mina egna blommbänkar där en del liljer har börjat blomma.
Kanske det blir tid i kväll för att göra något åt bilderna, men nu skall jag ägna mig åt bagarstugan man kanske tom skulle göra en bildvägg där bättre det än att ha en massa bilder liggande här ock där, måste också börja fundera på bilder till en eventuell utställning i höst.

Efter att ha varit i väg och handlat, man måste faktiskt ha mat även under semestern, och tillbringat ett par timmar hos min mor bestämde jag mig för att vara lat och bara redigera dagens bilder

Rönnberget 09022

Ingemar

Inga kommentarer: