söndag 19 juli 2009

Slö start av dagen

Vaknade som vanligt tidig men konstaterade att jag var aldelens för trött för att inte sova ett tag till.
Bjöd i varje fall min mor på en sen lunch.
Den namnlösa katten som flyttade in hos henne i vinter har varit ute på dåligheter och fick fyra ungar under dagen, tre lika svarta som hon själv och en spräcklig med inslag av vitt i det svarta eller om det möjligen är den omvända.
Undrar just om det är någon som behöver en kattunge är det bara att höra av sig.
Har även planterat en ny ros som ersättning för en som inte ville vara med längre.
Rosen heter Hope off Humanity eller något liknande, ett lämpligt namn tycker jag.
Har även klippt ner mitt mullbärsträd så nu kommer det mer att likna en buske.
Har förstås tittat till och från på golf från the open samtidigt som jag städat min "nära till hands" verktygslåda och där hittade jag det specialverk som jag sökt efter bra länge.
Av den norska väderprognosen verkar det som om det skall bli sämre väder kommande vecka vilket passar bra för diverse mekaniska arbeten som måste göras.
Stor dramatik i the open skall 59 åriga Tom Watson ta hem det igen?
Dramatiken fortsätter det blir särspel på 4 hål mellan Watson och Stewart Cink

Ronnberget 090719

Inga kommentarer: