måndag 20 juli 2009

Inköp


Vaknade tidigt och gjorde ett förslag till hemsida efter önskemål som kommit in under gårdagen.
Efter ett besök hos min mor åkte jag in till stan för inköp, kom nämligen på att snart är Piteå en okuperad stad så i slutet av veckan kommer man ingenstans fram, det drar ju nämligen ihop sig till PDOL kommande helg.
Efter att ha levererat en del inköpta
varor åkte jag hem och packade upp den nyinköpta vedkapen, numera tycks ju allting levereras i byggsats. Kartongen
den levererades i var modell special så det var inte bara att vända den upp och ned. Efter en del skruvande så fick jag
ihop vedkapen utan att någonting saknades
eller blev över bara det ett litet under.
Har förstås provkört den vilket gick bra även om det inågot läge låter som att en liten kines blivit kvar i kapen och kör med någon kamp eller dödsång.
Freddi var som vanligt ytterst nyfiken när det dycker upp något nytt på gården, mest intresant var förstås den konstiga kartongen som han var tvungen att krypa in i för att verkligen kunna undersöka noga.

På kattfronten är det lugnt, där sov och äts det mest hela dagen, funderar faktiskt på att behålla en kattunge själv men det beror på vad Freddi säger. Fick tipset att sälja dem på blocket, folk är
tydligen som tokiga efter kattungar i år
! I dag behagade även Trollet komma
hem hungrig och nervösare än vanligt och ändå har han inte hunnit träffa den nya kattfamiljen.
Broder ringde på em och talade om att hemresan hade gått bra och att han spelat golf på förmiddan i morgon var det också golf som gällde.
Sen ringde han igen och hade upptäckte att hans mail inte fungerade eftersom vi var tvungna att ändra utgående mailserver för att han skulle kunna använda mitt tådlösa nätverk, och lappen med vad han skulle ändra låg ju kvar här precis där han lagt den.

Som avslutning har jag grävt en grop i trädgården för att få bort ett järnstag som sticker upp ur marken, hade tänkt kapa det på en halvmeters djup men blev samtidigt lite nyfiken på hur den är fastsatt så det kanske blir lite mer grävande risken är väl att man trillar ner där själv.
Hade tänkt sätta en bunt rotskott som jag grävt upp och låtit stå i vatten ganska länge, det kan ju inte mer än misslyckas.
Men detta får bli en övning för morgondagen om nu inte morgondagen ägnas åt en fotopromenad längs Piteälven.
Det var ju så sant fick ju en beställning på en BILD vilket jag måste fixa, lika bra göra bort det direkt.

Rönnberget 090720

Ingemar

www.ronnberget.se
www.rafo.bd.se

Inga kommentarer: