torsdag 23 juli 2009

Dimma

Mina storslagna planer på en fotopromenad varje morgon kom av sig direkt för på morgonen låg dimman tät över Rönnberget så det blev att återvända till sängen en kort stund för att sen mötas av en strålande sol.
Dagen har mest tillbringats i bagarstugan men med täta pausar ute vid trädgårdsmöblerna man kan ju bara inte vara inne i det vackra vädret, dessutom tänker man ganska bra när man sitter där och mycket tänkande och funderande har det blivit för jag vet ju inte riktigt hur jag vill ha det.
En aning komplicerat blir det när den både skall användas till festlokal, bildmonteringslokal och dessutom skall eventuella övernattande besökare kunna sova där, kanske inte samtidigt men ändå.
Efter att i vanlig ordning ha sökt nödvändiga verktyg så koncentrerade jag mig på bildväggen förmodligen fullständigt fel turordning.
Det riktiga hade naturligtvis varit att plocka ut allt ovesäntligt, göra elinstallationen klar, städa, möblera och sist fixa bildväggen.
Valde dock att börja med bildväggen med tanken att då får jag bort en bunt bilder, förövrigt har jag lite svårt att avgöra vad som är ovesentligt vid olika tillfällen, elektrikern är också en aning arbetsskygg för tillfället så det får bli som det blir.
Att sen komponerandet av innehållet på bildväggen är en nog så komplicerad historia är en annan historia.
Vad som ytterligare komplicerar det hela är att en massa föreningsmaterial har arkiverats där, material som tar plats och absolut inte gör någon nytta, förmodligen hör det mesta hemma på återvinningen men risken finns förstås att någon har avvikande uppfattning om det hela :(.

För tillfället less på alltihop åkte jag i väg och köpte cigaretter och drack kaffe hos en bekant, upptäckte då att bilden helt plötsligt går som ett spjut igen, bra med självläkande krafter, hur länge det nu stoppar.
Idag drog också Piteås alldelens egna gatufestival igång efter en mjukstart onsdag kväll man har tydligen lyckats förlänga det hela med ett dygn. Misstänker att ölförsäljningen gick bra i den stundtals tryckande hettan.
Återstår att se hur många som vaknar upp på måndag och upptäcker att pengarna runnit i väg i rasande fart under helgen.

Rönnberget 090723
Ingemar

Inga kommentarer: