lördag 14 juli 2007

Äntligen

Är man beredd att utbrista för nu är all ved kapad och klyven. Helt klart kommer jag att låna en kombinerad vedmaskin om det blir aktuellt med nytt vedprojekt nästa år.
Freddi var som vanligt allert och väckte mig vid ½ 5 tiden konstaterade att det inte regnade och inte var strålande solsken, perfekt arbetsväder mao.
Knappast lämpligt att börja denna tid så Freddi stack ut och jag återvände till sängen ett tag men ½ 8 var frukost intagen kopiering av filer startad och jag redo för dagens uppgift.
Efter någon timme var det bara kasta jackan för solen värmde allt mer möjligen i kombination med ovant kroppsarbete.
Till slut var dock arbetet klart efter diverse regnavbrott fika och lunchpausar mm.
Att det handlade om lokala regnskurar visade det sig när jag åkte hem för att kolla katt och dator, inte en regndroppe hade kommit där regngränsen gick precis vid järnvägsviadukten.
Från dagens vedövningar kan noteras att bandet som fraktade den klyvna veden vidar hade större behov av vilopausar pga värmen än undertecknad.
Temperaturen hade trots regn och sol bakom moln klättrat upp till 26 grader, mycket behagligt sen jobbet var klart!
Resten av kvällen ägnades åt datorn och kopiering och städning hur det gick får bli en annan historia, funderar på om man inte gjort sig förtjänt av en kall öl och kanske tom en liten whiskypinne!!

070714

INgemar

1 kommentar:

Unknown sa...

Godmorgon Ingemar!
Jag hoppas du sovit gott efter din arbetsdag igår och att både öl o whiskeypinnen slank ned lätt som en plätt!

I morgon är det utlovat sol o värme hos oss sörlänningar! Än lever hoppet hos sörlänningarna!