torsdag 12 juli 2007

Dambesök

I kväll hade jag dambesök, nu var det förstås inte spännande som rubriken kunde antyda utan helt enkelt två damer som skulle på Byske marknad fredag till söndag och behövde låna ett marknadsstånd till detta.

En snabb monterings och lastningsinstruktion så var det klart, man får verkligen hoppas att vädret stabiliserar sig till den kommande helgen för utan tvekan är det en av de aktivaste helgerna under sommaren med alla hemvädardagar, byafester, marknader osv lägg till detta sen Dragracing och Rallycross mm så förstår man att helgen verkligen bjuder på liv och aktivitet, det är bara att hoppas att det inte blir en massa bråk och fylla som besk eftersmak.



Har senaste tiden fått alarmerande medelanden från min dator, den tycker att utrymmet har krympt till alldelens för lite, bestämde mig därför att göra något åt saken och lagra bilder text mm på lämpligt sätt. Döm då om min förvåning när inte mitt brännarprogram fungerade saknades en fil intallera om vilket förstås inte hjälpte!

Smart som man är bestämde man sig för att med hjälp av det trådlösa nätverket flytta över en del bilder mm till en annan dator vilket förstås åtminstonde i teorin bör fungera om nu inte nätverket går ner. Lämnar datorerna att jobba på egen hand

070712

Ingemar

Inga kommentarer: