söndag 15 juli 2007

Mattjuvar

Freddi och jag har problem med att någon äter upp hans mat.
Våra rutiner är enkla och har fungerat utmärkt tidigare, gör så att när Freddi skall vara ute och jag inte är hemma ställer jag ut hans vattenskål och en skål med torrfoder på bron och som regel brukar det vara ätit lite grand ur den men nu är den som sagt jämnt tom och samma med vattenskålen. När jag sen kommer hem och Freddi också kommer går han direkt in och äter så inte är det han som har ätit upp sin mat, frågan är vem som är boven kan det vara någon främmande katt som passar på eller kan det möjligen vara en bunt skator som är framme, man skulle kanske rigga upp en kamera för att avslöja boven men risken finns förstås att kameran försvinner.
I övrigt så har arbetet med datorn pågått till och från under dagen annars har det varit en lat söndag, med ett oanmält besök hos en kompis och där jobbades det minsann.
En riktig sommardag har det varit med temperaturer mellan 20 och 25 grader, slöjad sol och hotande åskmoln vid horisonten men mer blev det inte av det.
Ikväll har jag stöttat upp en del växter som har haft en tendens att vilja ligga ner och därmed gömma det mesta i sin omgivning blev kanske inte så snyggt men effektivt.
Gladast av de övningarna blev nog mygg, knott och en del andra blodsugare.
Som vanligt skulle ju Freddi hjälpa till eller möjligen kolla vad som var på gång och då gillar han att slå kullerbyttor med förhoppningen om att efter det konsnumret bli kliad på magen, sen spelar det ingen roll vad som är i vägen så i dag fick en av mina liljor en omgång bröts med andra ord av jämns med marken, nöden har ingen lag så liljan stoppades ner i marken och fick rikligt med vatten inte troligt att den kommer att blomma men man vet ju aldrig
Nu är det bara en arbetsvecka kvar innan semestern!!

070715
Ingemar

Inga kommentarer: