söndag 9 augusti 2009

Detaljer


Temat för dagens fotograferande är detaljer mer bilder hittar du i albumet detaljer
Dagen har varit het så det har inte blivit speciellt mycket gjort har dock målat det renoverade trädgårdsbordet ett varv till behövs kanske ett varv till men det måste ju ha torkat på torsdag.

Appropå torsdag så hade jag problem med vad som skulle finnas i ett visst tilltugg, fick en bra beskrivning men med tillägget " jag kan göra dem" bara tacka och ta emot!

Hade ut kattungarna i gröngräset i dag igen och fortfarande skriks det en hel del men nu har de kommit på att man kan gå och förflytta sig lustigt är att de tycks veta varåt hem är.

En annan märklig grej en bekant har flyttat från byn till Öjebyn och vi har sprungit ihop flera gånger senaste veckorna vilket inte inträffade så ofta innan hon flyttade

Har också försökt gör lite nytta i snickarbodan i dag, dessutom är det något svalare där även om det är marginellt just nu .
Slank in där efter detaljfotograferingen och gjorde en del småsaker bla klöv och kapade några brädstumpar efter att ha fyllt på vätskenivån kom jag på var jag lämnat kameran och när jag hämtade den hade den fått ny design eller åtminstonde ny färg, överdragen som den var med ett tunt lager av trädam, märkligt nog var det bara frontlinsen som var ren!
Av praktiska skäl blev det ingen bild på den skapelsen.


Freddi har tydligen också tyckt att det varit för varmt han börjar ju också bli gammal, på eftermiddan satte han dock igång en våldsam jakt i sin favoritblombänk, jakten slutade dock snöpligt musen smet för honom så han ser ut som att han "sålt smöret och tappat pengarna"
Medans jag höll på att fica bilderna och blogga hörde åskan av sig och det kom nog lite regn också.
Freddi kom in alldelens sjöblöt och ville bli torkad och ha mat, nu ligger han vid mina fötter och sover.


Ronnberget 090808

Ingemar


1 kommentar:

Mia sa...

Stackars Freddi... han ser verkligen besviken ut - och nu har jag fått förklaringen till det. Inte så konstigt vid misslyckad jakt!