söndag 1 januari 2012

Gott Nytt År

Så var det nya året in firat så traditionellt som vanligt
Fyrverkeriet bjöd grannarna på så det var bara att sätta sig och beundra, skulle förstås försökt få till några bilder men det var jag för lat för dessutom blir aldrig mina fyrverkeribilder speciellt bra.

Till Nyårstraditionerna hör ju detta med att ge nyårslöften som sen inte hålls.

Men för ganska många år sen gav jag ett nyårslöfte som jag hållit sen dess nämligen att inte avge något nyårslöfte!

Annars finns det förstås olika alternativ om man skulle ha ändrat sig.

  • Sluta röka: Men där har jag ju tagit paus.
  • Banta: Ingen dum ide men det är ju så himla besvärligt
  • Motionera: Ja men det projektet pågår också utan nyårslöfte
  • Ta det lite lugnare: Vadå lugnt?
  • Leva sundare: Men det är väl alla ovanstående punkter
  • Lära sig säga nej: Där behöver man nog gå en kurs.
Ja den listan kan nog göras hur lång som helst men som sagt numera avger jag inga NYÅRSLÖFTEN


Gott Nytt År på er

Ingemar
ronnberget.se

1 kommentar:

Eva sa...

God fortsättning, Ingemar! Jag lånar din lista, tror jag. :-)
/Eva