tisdag 3 januari 2012

Snö

I Natt kom det snö i massor så nu kan väl alla som velat ha snö vara nöjda
Det är inte ofta som jag inte tar mig ut men inte i morse så det blev ingen bowling i dag.
Tog mig en promenad för att hämta tidningen men ingen tidning så det ar bara hitta igen inloggningen för att läsa tidningen på nätet, ingen tidningslåda heller men det skulle ha varit otroligt, passade också på att pausa tidningen less på att leta den runt om i terrängen.
Provade ringa tidningstjänst men där var det ett medelande om att man hade problem att distribuera tidningen pga snö och oplogade vägar.

Katterna skulle förstås ut men det blev kortvariga ute vistelser.
Blev ett ryck med scanningen fram till att magen började knorra efter lunch.
Märkligt men länge sen jag var så röksugen men det gick ju över efter lunchen.
Fick tag på tidningstjänst så i morgon blev jag lovad en ny tidningslåda, men nu blev tydligen områdeschefen inblandad och skulle kontakta tidningsbudet vi får väl se.

Under min lunch dök snöskottaren upp och hade klara problem för att ta sig fram. Han hade börjat kl 5 när den första som inte kom ut hörde av sig dessutom var det omöjligt att använda snöslungan på traktorn pga den blöta snön.

Tittade på Tour de ski men det går tungt för Svenskarna även i dag
Bestämde mig för att göra en inköpsresa till Öjebyn.
Konstaterade att Älvsbyvägen var välplogad så också de vägar jag valde. Fortsatte till Bergsviken och där var det klart sämre med plogningen.
Väl hemma var det dags för damernas 3 km och något bättre gick det väl om än marginellt.
Kanske läge att titta på hocky i natt.

Undrar hur det här kommer att se ut för har lyckats få upp en helt ny layout åtminstonde för bloggandet

Ingemar
ronnberget.se

Inga kommentarer: