tisdag 26 juli 2011

Svensbylijda

Trötta grisar
Någon eller något har ställt om min klockradio så att i stället för vakna till TT nyheter så vaknade jag till Norrbottensradions nyhetssändning, märkligt var också att Freddi och Trollet sov i godan ro.
Idag var ett besök på Svensbylijdas kulturtisdag inplanerat sen länge.
Efter tidningshämtning och nyhetskoll konstaterade jag att jag var yr, frukost och en vilopaus återställde dock ordningen.
Något osäkert väder men uppehåll och behagligt hela tiden jag var på besök.
Lammen föredrog matskålen framför nyfikna besökar
Mycke folk i rörelse som tog del av de olika aktiviteterna och förtäring som erbjöds, funderade på om det skulle bli palt eller handburgare men eftersom paltkön var skrämmande lång fick det bli en ostburgare.
Träffade förstås många bekanta däribland ett antal "friherrar"
Blev förstås en del bilder också kanske tom någon utställningsbild men det återstår att se.

Efter ett par timmar var det dags att återvända hem, hade knappt hunnit lämna området förrän jag möttes av regn.

Undrar just vad som diskuteras vid köksbordet?
Hemma var det två lata katter som ville ha mat och omvårdnad.
Konstaterade också att det låg två bilder i brevlådan men vad tänkte jag på när jag beställde det formatet.
Hittade dock två passande ramar som gick hjälpligt att använda, egentligen skulle jag ha haft två 50x70 passpatoter men det ingick inte i planerna!
Bildmonteringen gör jag i bagarstugan där jag fixat monteringsutrymme, efter att ha letat reda på diverse utrustning återvände jag till bild monterandet och upptäckte att jag hade fått besök, en svart katt som stack ut som en raket, Trollet tog upp jakten och jagade iväg inkräktaren som visade sig vara grannens katt, för ett kort ögonblick trodde jag att det var någon av kattungarna som spökade.
Avslutade bildmonteringen för dagen, 5 bilder monterade nu är det bara resten kvar.
Konstaterade också att Trollet återvänt efter sin jakt utan synliga skador.

Inga kommentarer: