lördag 23 juli 2011

Hantverksdag mm

Större delen av fredagen till bringades vid Hantverksdagen i Sikfors, ingen större försäljning men en del nya piteUnika medlemmar blir det nog, träffade också en tidigare medlem i Bildgruppen som ville vara med på kommande utställning.
Eftersom huvudsyftet med medverkan var marknadsföring så får man trots allt vara nöjd, däremot var det stundtals olidligt hett.
Tämligen utmattad när man kom hem så det blev en slö kväll.

Även starten på lördagen blev slö med betydligt behagligare temperatur bara 23-25 grader och just ingen sol.
Upptäckte ett tranpar i närheten när jag var på väg vände och åkte hem och satte på ett långt tele, till ingen nytta för tranorna blev så chockade av att det kom en bil som inte körde 110 på 70 väg att de tog till vingarna!
Nåja gjorde det jag egentligen skulle åkte och återställde kvarblivna produkter från fredagens försäljning.

Där hade man påbörjat arbetet med båtvård, efter kaffe och lek med Nixson, återvände jag hemåt, arbetslusten hade nog smittat av sig en aning.
På hemvägen bestämdes att ram inköpsresan till IKEA blir på söndag, det skall visst bli sämre väder under söndagen vilket kan bli bra resväder.

Hemma gjorde jag faktiskt lite arbete innan jag bytte profilbild på FB, återstår att se om det kommer några kommentarer till det.

Ett besök hos grannen för inköp av några liljor och funderingar om lämplig ersättning av mitt mullbärsträd som är heldött, vi får se vad det blir dock får det vänta några dagar.
Grannen börjar semester till veckan och ett besök på Nordkap står på programmet, lite avundsjuk blev jag nog. Lovade att hålla ett öga på deras hus mm under kommande vecka.
Återvände hem och planterade liljorna, även två av liljorna heter  dotcom, modernt namn så det förslår.
Inspekterade min trädgård och konstaterade att ogräset trivs bättre än vanligt.
Skall nog ta bort diverse vinbärsbuskar som inte verkar göra någon nytta, blir nog trädgårdsarbete till veckan både här och i Stridholm.

Både Freddi och Trollet hälsade på hemma ett tag innan de försvann ut på nya äventur, förmodligen ligger de och vilar någonstans i väntan på svalare kvällstemperatur.
Nu skall jag gå ut och tömma bilen så att alla ramar ryms inför morgondagens inköpsresa

Till sist måste man skriva något om tragedin i Oslo även om det är chockerande och svårt att begripa att sådant kan hända även i kalla nord.


Rönnberget
Ingemar
www.ronnberget.se


Återvände hem

Inga kommentarer: