söndag 17 juli 2011

Födelsekalas


Började dagen med sovmorgon, efter att katterna fått mat och gett sig av ut somnade jag om och vaknade först vid 8 tiden.
Efter frukost tömde jag bilen efter gårdagens övningar och kollade in mina planteringar som ser vildvuxna ut i år.
Blev så småningom dags att ge sig i väg till dagens födelsekalas men måste ju först fixa en present.
Det var full fart på födelsedagsbarnet full av aktiviteter både före och efter tårtan som var hembakad och extrem god.
Hemma igen var det bara att konstatera att Freddi och Trollet ville ha uppmärksamhet och mat innan de försvann ut igen, Steka hamburgare och samtidigt titta på sport kan få vissa konsekvenser som extra vädring.
Nåja lite välstekta men helt ok innan det var dags för fotbolls VM.
USA startade bäst med flera goda chanser men utan resultat i slutet av halvleken kom Japan in i matchen mer och mer men 0-0 i pausen.
Den 2:a halvleken började som den första även om USA inte var lika dominerande nu, bägge lagen ger prov på ineffektiva avslutningar skall det bli förlängning?
1-0 Usa i 68 minuten Alexandra Morgan, 
1-1 Efter försvarsslarv i USA, det blir förlängning 

103 min 2-1 Abby Whetlock på nick , Usa övergår till defensivt kortpassande som håller på att straffa sig via nytt slarv. 115 min nära kvittering
116 min Japan kvitterar på hörna, full tid straffar.

Japan världsmästare efter amerikanska straffmissar, starkt av Japan men USA bjöd ju faktiskt in Japan i matchen efter bägge sina ledningsmål!!

Ingemar
www.ronnberget.se


Inga kommentarer: