torsdag 21 juli 2011

Utställningsförberedelser

Har kommit in i en dålig morgonvana släpper ut katterna vid 4 tiden och sätter mig vid datorn en stund för att se vad som hänt i världen, blir det ett kort besök så hälsar jag på sängen en stund, och dessa stunder har senaste tiden haft en tendens att bli längre än planerat så i morse vaknade jag inte förrän 8.

Hade dessutom svårt att komma iväg hade glömt en massa saker gjorde dessutom ett stopp hos byggande granne där jag hjälpte till att bära fram virke som han skulle klyva, en lätt form av morgongympa men alltid något. Hitta passpartouer och ramar var huvuduppgiften denna dag
Betade av några förslag som jag fått av FB vänner med dåligt resultat, lyckades tom besöka Clas Olsson utan att köpa en enda grej!
Ett besök hos Ram &  Reklam löste dock mitt behov och passepartouer kund jag hämta strax före stängningsdags, bra service i semestertider.

På Rådhustorget hittade jag denna veteranbil, felparkerad visserligen, fick också för mig att mannen i svart var bilens ägare vet inte varför men det kändes så.
Väl på plats i centrum blev det för ovanlighetens skull en hälsolunch bestående av en ostburgare och en cola vilket återställde både salt och vätske balansen, hann också med ett besök hos Rabarber innan det fruktlösa sökandet efter ramar fortsatte, hittade ingenting som passade så det får bli ett besök hos IKEA nästa vecka, någon mer som har rambehov?
Dags att lämna stan för ett besök på Bergsviken där en bild levererades och fick en burk med hemlagad köttsoppa så helt plötsligt var middagen räddad. Tog vägen över Infjärden och i Sjulnäs kom jag ihåg att jag lovat besöka Pite Byggnadsvård, sagt och gjort; Erica såg lätt förvånad ut över att jag hittat dit.
Många intresanta saker att titta på och fotografera kan rekommendera ett besök för den intresserade, blir kanske tom någon bild till utställningen!
På väg hem fick jag samtal att passpartouterna var klara så det var bara hämta dem.








Väl hemma var det bara att plocka ihop och lasta inför morgondagens övningar vid Hantverksdagen i Sikfors.
Katterna dök upp och tycktes tänka "jaha är du hemma nu skulle vi kunna få lite mat, vi kan ju inte bara leva på råttdiet.

Monterade också några bilder som får följa med i morgon innan det var dags för ett kvälls pass vid datorn.
Gjorde bla en provbeställning av bilder hos olika labb blir intresant att se skillnaden mellan dem men även skillnaden mot egna utskrifter, någon större prisskillnad mellan labben verkar det inte vara dessutom har de ett humant pris för portot!

Sparade också ner dagens bilder på en CD men min bärbara tyckte att det skulle ta 6 dar, så illa är det väl inte men sakta går det.



Rönnberget
Ingemar
www.rönnberget.se

Inga kommentarer: