måndag 15 mars 2010

Resa mm

Fredag em satte jag mig på tåget i Älvsbyn för en natt resa till Uppsala.
Framme i Uppsala 6.02, inga vårkänslor såg man till, letade reda på ett hotell för att få en rejäl frukost som start på dagen, 95 kr var det faktiskt värt.
Sen var det bara att ta en rejäl morgonpromenad, en ½ timme tog promenaden innan jag hittade Mälarsalen en lokal som bygdegårdsdistriktet i Uppsala hyr och använder flitigt till olika aktiviteter.

Utbildningen gick bra och var komprinerad och vi klarade tidsramen och var klara 15 för avslutande kaffe precis efter programmet.

Innan det var dax att åka till stationen hann Monica och jag titta på deltagarnas utvärderingar och sammanfatta våra intryck, rapport skrivandet lämnar jag med varm hand till Monica att skriva, speciellt som hon lämnade över allt överblivet kursmaterial till mig att släpa hem

.
Det byggs på andra ställen i Uppsala än vid järnvägsstationen
Försäljningskontor mitt i allt, undrar vad som säljs här
Oväntat mycken snö var det kvar och tämligen halkiga gångvägar

Jaha vart skall jag nu? Iphonens GPS visade sig vara en tillgång, dock en fördel att ha valt promenad som färdsätt.
Och här har vi kurslokalen Mälarsalen välskyltat.
Monica konstaterar att tekniken fungerar och allt är på plats så nu kan kursdeltagarna komma.
Och visst kom de flesta anmälda och fick jobba med många grupparbeten under dagen
En ordentlig lunchpaus satt fint som också gav möjlighet till att diskutera fritt.

Många cyklar var det, en del skall tydligen flyttas 1 apil, kan det vara ett aprilskämt?
Lite fundear man på var alla cykelägare håller hus denna lördagkväll ute och åker tåg kanske.

Tillbaka i Älvsbyn enligt tidtabell tom någon minut tidig, så den här gången fick man inte klaga på SJ
Tämligen kyligt var det men bilden startade och sen var det bara åka hem och fixa frukost och förstås hämta Freddi och Smurfa vilka också gillade att komma hem.

Rönnberget 2010.03.14
Ingemar
www.ronnberget.se



Inga kommentarer: