tisdag 16 mars 2010

Katter och andra knepigheter

Men låt oss börja i en helt annan ändå nu har tydligen rena vansinnet brytit ut med tre eller fyra hot mot olika skolor, undrar om de på något sätt inspirerats av varandra. Nu gick det tydligen bra denna gång men vad händer i framtiden?

I går fick jag besök av tre unga grabbar, tyskar eller möjligen från något östland, som ville köpa min havererade Audi, vi fyllde i ägarbytespapper, som fantastiskt nog låg i bilen!

Fick öva min rostiga engelska och kan bara konstatera att ordförrådet har krumt på ett drastiskt sätt.
Killarna skulle komma tillbaka i dag vid 10 tiden för att gräva fram bilen ur snön och bogsera iväg den, jag lovade att kolla om det fanns några fler däck, problemet innebar bara att det skulle bli en tung snöpulsning ut till uthusen.
Ganska exakt kl 10 dök köparna upp samtidigt som jag pulsade i djupsnön, ungefär halvvägs blev jag övertygad om att några däck skulle jag inte hitta men det var så dags då, kunde ju inte vända utan att veta säkert.
Väl framme kunde jag konstatera att några extra däck fanns inte, däremot hittade jag en lättare om än ojämn väg. Tillbaka på fast mark kunde jag konstatera att det bara var en snöskottare kvar men han kämpade tappert vidare och vid tvåtiden kom kompisarna tillbaka och det var dags att försöka få fram bilen till vägen.
Efter divese manövrande fick man Audin att börja röra på sig och sen gick det ganska lätt resten, hade under tiden letat reda på fälgsidor sen var det frågan om ett batteri, slutade med att de drog iväg med tre kasserade batterier så var jag av med dem också.

Katterna var det ju som var rubriken.
Kan konstatera att de kyliga morgnarna håller katterna inne, verkar som att Freddi känner på sig att det är läge att stanna inne i morse var jag tvungen att se efter var han höll hus, normalt brukar han komma och väcka mig senast ½ 6. Smurfa däremot har inte samma koll på läget utan måste ut och ta reda på det för att sen snabbt komma in.

Nyfikna är absolut katter så fort något flyttas eller kommer till skall det undersökas, ikväll var jag och köpte potatis som skall levereras vidare, för att den inte skulle frysa så ställde jag in den i hallen, självklart skulle Smurfa undersöka säcken helst skulle han nog ha tagit sig in och undersökt innehållet.
Freddi upptäckte snöskottaren men höll sig på ordentligt avstånd han är tämligen feg av sig när okända dyker upp. Säkert komer han dock att i morgon noga undersöka vad snöskottaren sysslat med.
I kväll tittade jag på Mästanas mästare, har missat många avsnitt och upptäckte att Stefan Holm åkt ut och i kväll försvann även Patrik Sjöberg. Lite överaskande är att Tomasarna Brolin och Johansson är kvar.
Återstår att se hur det slutar.
Annars har jag använt en del av dagen till en av favoitsysslona nämligen städning :)

Ronnberget 2010-03-16
Ingemar

Inga kommentarer: