onsdag 17 mars 2010

Ännu en dag har gått

Nu blev det en sån där diverse att göra dag igen
Har skickat iväg lite bilder från lördagens övningar i Uppsala har även gjort en del förberedelser för nästa lördags utbildning i Siknäs.

Lyckades även med ett stadsbesök där jag faktiskt fick allt planerade uträttat vilket är ovanligt.
Började med att leverera en säck potatis till en bekant, fortsatte ut till Heta Hyttan på Furunäset där jag beställde ett pris till årets Bygdegård, nu är det bara att komma ihåg att hämta det nästa fredag, Linda lovade påminna mig om jag inte hämtat det vid lunchtid!

Ett snabbt besök på konsthallen där jag konstaterade att sista utställning är inne på sista veckan.
Sen skall lokalen tömmas så förmodligen hinner vi avsluta fotocirkeln utan att behöva hitta en alternativ lokal. Måste dock leta fram en bild som en kund tappat bort, frågan är när bilden var tagen, men det löser sig nog.
Sista stoppet var ett besök hos Clas Ohlsson där inköp av laddningsbara batterier och tuschpennor stod på inköpslistan och fantastiskt nog var det det enda som inhandlades. Kan förövrigt konstatera att laddningsbara batterier har en konstig förmåga att försvinna som regel innan de har slutat fungera.
Passade på att få mig lite mat en kombinerad lunch/middag eller vad man skall kalla det. På väg hem fick jag ett SMS att ett paket fanns att hämta på Konsum, bra taiming bara svänga förbi och hämta det så nu är jag ganska välutrustad med färg och fotopapper testade nämligen att köpa ett nytt fotopapper där erbjudandet var köp 1 kartong och få 3.
Väl hemma möttes jag av två katter som var less på inomhusvistelse och ville ut!

Förberedde mig för kvällens fotocirkel och hann fundera på om Smurfa skulle få tillbringa kvällen utomhus men strax innan jag skulle åka kom hon dock in, Freddi hade då varit inne ett bra tag.
På foto cirkelns program stod porträtt fotografering det visade sig dock att manfallet var ganska stort, ryggbesvär satte stopp för en deltagare och två hade premiär för valpkurs, hur man kan prioritera det före foto :)
kvarvarande deltagare fick dock kämpa med knepiga ljussituationer och då är det förstås en fördel med digitalkamera även om en av deltagarna fick fullt minnes kort och då kan det vara problem med vad man skall radera, kursledaren fick aggera modell och det kan vara en prövning bara det skulle förstås ha tagit en bild på fundersamma fotografer.
Beslutade att vi träffas en gång till och då blir det bildbehandling + alla frågor som kan dyka upp.
Hemma igen precis i tid för att titta på kvällens sena nyhetsblock bestående av nyheter, sportnytt, regionala nyheter och kulturnyheterna en lämplig sammanfattning av dagen.

Rönnberget 2010-03-17
Ingemar

Inga kommentarer: