söndag 21 mars 2010

Ingen vilodag

Tror inte man kan kalla dagen slö även om det egentligen inte blivit speciellt mycket gjort

Började dagen tidigt med att köra ut flygblad för kommande aktiviteter skulle egentligen gjort det igår men då var det så mycket nysnö och dåligt skottat vid brevlådorna och dessutom en massa trafik så jag gav upp.

Fortsatte med att gräva fram bilen som blivit ett långvarigt reparationsobjekt men problemet skulle angripas på eftermiddan så det är ju en fördel om man hittar den i snöhögen.

Efter den övningen var det dags att åka till naturskyddsföreningens årsmöte måste om inte annat lämna ifrån mig protokoll och bokföringspärmen och revisionsberättelsen, lite folk var det där vilket förstås inte är så kul och man hade dagen till ära laddat upp med flera tårtor.

Som tur var blev det fikapaus efter årsmötet och före föreläsningen, föreläsaren har jag hört förut så jag åkte vidare till nästa årsmöte där jag hade en egen punkt som handlade om hemsida och bygdebanken, bygdebanken är en databas som skall fungera både som medlemsregister och faktabank. Hade förvarnat om att jag kunde bli lite sen men klarade faktiskt tiden med god marginal hann nästan rigga upp grejerna innan mötet startade.
Inte speciellt mycket folk på det mötet heller.

Ordförande hade i god tid medelat att han inte skulle fortsätta så det var ingen överraskning,han hade fått en konstig ide om att avveckla alla förenings uppdrag innan han fyller 70 till sommaren. V. ordförande tog över uppdraget bra att det blev en tjej fast man skall kanske skriva dam.
Men helt plötsligt blev ju v.ordförndeplatsen ledig och tänk vad enigt årsmötet var om vem som skulle ha det uppdraget.
Kan möjligen tro att v.ordförande kan tvingas vara mer aktiv än normalt eftersom ordförande jobbar som personlig assistent och har "konstiga" arbetstider.

Precis när jag var klar med min info ringde min serviceman och frågade var jag var för nu var han redo att angripa problembilen. Han skulle dock börja även om jag inte var hemma.
Det är trots allt inte speciellt stor risk att lämna nycklarna i en bil som vägrar att starta eller?

Hann dock med avslutning på mötet och fika och nu var det en macka vilket var tur.
Hemfärden stördes dock av en nödvändig tankning, lånebilen har otäckt liten tank blev dessutom, stående vid en järnvägsövergång i väntan på att ett godståg skulle passera
Väl hemma kämpade vi med bilen ett par timmar innan vi på nytt fick ge upp, det går inte så bra och nu håller ideerna på att vara slut förhoppningsvis får vi tag på en del grejer början av veckan.

Min serviceman skulle hem och ta hand om sin egen bil det var tydligen besiktning på måndag.
Dags att släppa ut otåliga katter och upptäcka att dagens matintag bestått av en tårtbit och en macka bör kanske åtgärdas.

Rönnberget 2010-03-21
Ingemar

1 kommentar:

Eva sa...

Det var ju en riktigt aktiv och hektisk dag. och ett uppdrag rikare blev du, förstår jag.