fredag 25 december 2009

jul

Årets julfirandet har gått i lugnets tecken med god mat och i övrigt en slö tillvaro, kanske ännu slöare än vanligt men ute temp nära - 20 lokar defenetivt inte ut mig till aktivt frilufsliv utan det blir mycket slöande inomhus eller vid datorn var dock ut och tog nägra bilder men mörkt och grått blev resultatet precis som det såg ut i verkligheten.
Katterna har heller ingen större lust att göra några längre utomhusvistelser utan sympatislöar med huss utom då Smurfa helt plötsligt får för sig att se hur långt upp hon når, just nu försöker hon få ner en bild som hon knappt når upp till och förmodligen kommer hon att lyckas .
En anan favorit sysselsättning är att försöka dra ner min bordsatenn och då är diverse sladdar och hemvävda gardiner i farozonen.

När jag hämtade tidningen på julafton upptäckte jag till min förvåning att kalendrarna kommit trots att jag inte valt expressutdelning, med följde också 5 musmattor som jag tydligen skrivit in någon gång och inte beställt, någon som behöver en musmatta med sommarmotiv :)

Problem med kalendrarna dels saknades bildtexten undrar vad jag gjort för fel dels var det satt in ett tomt blad i varje kalender åtminstonde de jag kollat!!


Önskar er alla ett gott slut på julfirandet

Rönnberget 2009-12-25
Ingemar

Inga kommentarer: