onsdag 23 december 2009

Dan före


Har sovit dåligt i natt utan att veta varför var därför ganska seg på morgonen och morgonbesöket hos mor var senare än vanligt.
Strax efter 11 var jag i stan och hämtade den beställda delikatesskorgen, gjorde en del kompleteringsköp och tankade sen var det bara att åka hemåt.
Konstaterade lite förvånat att det inte syntes ett spår av det oväder som skulle härja längst Norr och Västerbottens kusten.

Tror att min snöskottare har drabbats av ryggskott så mer snö behövs inte förrän han är kry.
Efter att ha lämnat delikatesskorgen mm åkte jag hem och skickade ut katterna, som inte var helt sålda på den iden.

Sen var det dags att åka och träffa mors besökare en del grejer i delikatesskorgen avsmakades och fick godkänt.

Väl hemma var det två katter som intagit sovläge och var för ovanligheten skull inte det minsta intreserad av vad jag gjorde.

Läste och svarade på en del mail och fixade diverse småsaker innan det var dags för dagens sista besök hos min mor. Kollade bla vågen inför julen 98 kg visade den
Konstaterade att hennes TV inte ville vara med och inte hjälpte det med att byta batterier i fjärrkontrollen heller måste nog leta reda på bruksanvisningen vilket kan vara nog så knepigt!

På hemvägen konstaterade jag att ett lätt snöfall hade börjat! och att nu skulle katterna ut förmodligen blir det inte så långvarig utomhusvistelse fast riktigt säker kan man inte vara

Tittar på TV och konstaterar att min inomhusantenn inte riktigt räcker till när det är snö i luften undrar om man blir betraktaad som accosial om man slänger ut TV och vidhängande kanalboxar!!

Slötittar på ett program inspelat i Luleå om Tornedalsmusik, Något frustrerande när språket växlar så att ibland måste man läsa och ibland lyssna för att förstå.

Jaha nu var Freddi less på sällskapet och lurade in Smurfa bara för att få gå ut på egen hand!

Dessutom har han ett visst kontrollbehov eller kanske känner han ett visst ansvar för han gillar inte att Smurfa är ute på egen hand

Less är jag också på TV utbudet och får hitta på annat att göra.
Och i morgon är det julafton med allt vad det innebär.

Såg en notis att nu skall kontrollmärkena på registreringsskyltar avskaffas behövs inte från den 1 januari 2010

Till sist det tycks bli en vit jul i hela landet till glädje för en del och bekymmer för andra.
Det tycks också bli rejält kallt under helgen mellan 15 och 25 minusgrader.

Ja just det kan vara på plats att önska alla läsare en God Jul

Rönnberget 20101223
Ingemar


Inga kommentarer: