söndag 23 augusti 2009

Söndag


Dagen började med grått och trist väder så att man kan väl påstå att det blev en form av sov/slöarmorgon.
Vid lunchtid klarnade det upp och blev riktig härligt sommarväder, åt lunch hos min mor och flyttade kattungarnas kartong, som de förövrigt mer eller mindre har övergivit, in i köket mest för att kunna hänga tillbaka garderobsdörren, självklart gjorde kattungarna en gemensam attack för att få upp dörren och ta sig in i garderoben.
Efter en stund låg de och sov på sängen och kattmamman tog chansen att gå ut och slippa sina ungar ett tag.

På eftermiddagen gjorde jag en del besök och uträttade en del ärenden hämtade bla. en bild som en kompis skrivit ut, bilden blev skitbra så nu skall den bara monteras, får kolla om jag har lämpligt glas och virke hemma, skulle isåfall kunna användas som reklambild på lördag.
Problemet är som vanligt att få tag på lämpligt "gammalt" virke.
Pratade också med hon som skulle texta min reklamskylt men det visade sig att manuset hade blåst bort :)
Besökte slutligen mina odlarvänner som precis blivit klara med potatislandet och nu kunde ägna sig åt traktorrep och förberedelser inför lördagen, blev bjuden på middag, tack för det.
Sen hann vi också vara kreativa ett tag innan jg återvände hem för att göra vårt infoblad klart.

Rönnberget 090823

Ingemar

Inga kommentarer: