fredag 28 augusti 2009

Fredag

Började dagen tidigt med diverse förberedelser för landsbygdsdagen.
Sen har vi plockat krusbär ca 12 liter blev det.
Har också monterat de bilder som skall med imorgon och samlat ihop en del materal.
Just nu är det flyt på grånat virke tittade på en del som jag skall hämta till veckan.
När jag hämtade släpvagnen och blev bjuden på middag så hämtade jag samtidigt en del grånat virke som kommer från snöskärmar, det fanns dock ett villkor för att få ta detta virke alternativet var allt eller ingenting, inga problem hade ju ett halvtomt släpvagn!
Problemet blir förstås däremot var jag skall förvara det, just nu ligger det på arbetsbänken i garaget alldelens fel plats men någonsstans var jag ju tvungen att lägga det när släpvagnen skulle lastas med grejer till landsbygdsdagen.
Just nu sprider sig en härlig doft av tjära i bilen, återstår att se hur länge den sitter i.
Nu skall allt vara lastat utom kamera och eventuellt datorn.

Ronnberget 090829

Inga kommentarer: