måndag 24 augusti 2009

Kattungar och ram


Dagen började tidigt och ganska grå och trist för att sen bli riktigt fin fram mot lunch,
Lite städning stod på programmet efter frukost för att sen åka och se hur katterna hade det, tog med kameran utifall att det skulle gå få någon bild. Full fart var det förstås och en viss kärlek till sovrummet är det nog som gäller fortfarande.
Väl hemma angrep jag ram och monteringsproblemet, märks att man är lite ringrostig kom inte alls överens med skärlinjal till att börja med, om jag mätte, räknade eller skar fel någon svart passpartout blev det inte.
Konstaterade också att virkesbristen är akut fick dok med lite pusslande ihop en till en ram.
Funderar på om man skulle smyga sig ut i skogen till något ödehus för att hitta material, har också för mig att det efter E4 upp till Haparanda finns en del "brädlador" som skulle passa utmärkt som ramvirke. Alternativet är förstås att hitta en färdig list som gick att behandla så att den får lämpligt utsende, man skulle kanske också klara sig utan glas till ramarna, många frågor blilr det.
Eftersom jag blev tvungen åka in till apoteket i Öjebyn på eftermiddan gjorde jag bort en del andra ärenden, måndag är dock ingen bra dag för det många har stängt måndag av olika anledningar nu blir det en transport till vårdcentralen i Öjebyn på onsdag så då är det frågan om att samla ihop alla ärenden i den riktningen då.
Just detta med att samla ihop ärenden för att mnska på resorna är en sak som jag måste bl bättre på, när man jobbade så hade man ju dagliga resor som kunde kombineras med det ena och andra.
Ramen blev också klar till slut så man kanske skulle fortsätta den i morse påbörjade städningen.
Dessutom tror jag att jag skall skicka några bilder på kattungarna till en del hundbekanta alltid blir det någon reaktion
Lämpligen delar av de bilder som avslutar dagens blogg

Att katter har nio liv är nog tur när man börjas sin karriär så här
och vad händer nu
och vad har du för manick
Ingen märker om vi tar en liten tupplur
utom brorsan förstås

Rönnberget 090824
Ingemar





Inga kommentarer: