lördag 30 juni 2007

Kyrkmarknaden 2007 Lördag



Som jag skrev tidigare har vi, Bildgruppen P en utställning på Öjeby biblioteket vilket innebär viss vakthållning mm.

Samtidigt har biblioteket utförsäljning av gamla böcker vilket drar en hel del folk. Priserna är minst sagt humana 5:-/en bok 20:-/5 böcker och en hemlig påse om 10 böcker för 15:-

Den hemliga påsen får man inte öppna innan man valt och betalat

Bilden visar vilka böscker som ingick i den hemliga påse jag köpte, två eller tre böcker har jag sen tidigare men det kan man nog leva med:)

Vädret denna dag har varit ganska behagligt men i stort sett övermulet dvs helt perfekt marknadsväder däremot har kanske försäljningen gått en aning trögt.

Åter till bokrean både fredag och lördag såldes böcker för mer än 1200 kr vilket innebär att minst 250 böcker har köpts per dag, vilket också innebär att den stackars bibliotekarien fått gå ganska många vändor ner i källaren för att fylla på lagren, noteras kan också att det tycks vara fackböcker som är populärast.

Ett annat uppdrag som jag hade idag var att ta bilder när Roknäsboken lanserades en byabok på ca 500 sidor och visst var det köbildning strax före kl 1 när bokförsäljningen startade. Säkerligen var trycket betydligt högre vid samma tid hemma i byn vid Roka kvarn där huvudförsäljningen skedde, rapporter talade om att kvarnen var fyll av ivriga besökare strax före försäljningsstarten, hoppas att besökarna tog sig tid att titta på min utställning som hängde där.

Appropå ingenting fick Bildgruppen P en ny medlem idag

Ingemar

Inga kommentarer: