lördag 30 juni 2007

Kyrkmarknad 2007 Fredag










Så är det då dax för årets kyrkmarknad



Ganska mycket är nytt beroende på att man har en ny arrangör PDOL som utför arrangemanget åt Piteå landsförsamling i år.



Ett sätt där det defenetivt märkts på är marknadsföringen som är profisionell jämfört med tidigar år när det i bästa fall inskränkkte sig till en liten annons och införande i det händer i Piteå.



En rolig grej som jag blev uppmärksammad på av en av utställarna är att PDOL lagt en länk till en sida som jag gjorde inför kyrkarknaden 2000



Hur många år min mor och därmed också jag varit med på kyrkmarknaden är ett återkommande diskussionsämne men mer än 20 år är det defenetivt.



Nytt i år är också att man satt upp ett form av lekland med hoppborg, och en massa andra aktiviteter främst förstås för barnen eller som kritikerna beskriver det för att lura pengar av barnfamiljerna.



Kyrkmarknaden sammanfaller med Piteå Sommer Game Sveriges näst största fotbollscup för ungdomar.



För egen del har årets marknad blivit extra hektiskt eftersom Bildgruppen P arrangerar en fotoutställning i anslutning till kyrkmarknaden.



Första dagen kännetecknades av regn, åskskurar, uppehåll och sol i en salig blandning



En annan påtaglig skillnad mot fjolåret var utbudet av sk Foppa skor 2006 tror jag det fanns två försäljare i år är de så många att de knappt går räkna!



Jaha här skulle det ha kommit en bild till men tydligen går det bara ha en bild eller också gör jag fel!!
Och klart att jag gjorde fel för här är bilden


Ingemar









Inga kommentarer: