lördag 28 januari 2012

Strålande vinterdag

Lördagen bjöd på bra vinterväder synd kanske att ta sovmorgon då
Vaknade tidigt och släppte ut kattorna och satte mig vid datorn tills katterna ville in då återvände jag till sängen och " ring så spelar vi" tydligen somnade jag om och missade Hellners härjningar i Östersund. En utflykt till Öjebyn gav några vinterbilder

Konstaterade också att det gått två månader sen mitt rökuppehåll startade!
Hemma igen för att konstatera att Kalla krossade allt motstånd vilket väl var väntat!
Konstaterade också att Skidskyttet och därmed Ulfbåge också vilket inte är någon hit, en lämplig sport hör honom skulle kanske vara Sqash ,hur det nu stavas, tom värre än bandy.



Konstaterade att matlagning och dator inte är en bra kombination, vidbränd stekpanna var ingen höjdarna så det blev vädring märkligt att katterna inte reagerade var väl nöjda över att dörren stod på vid gavel ett tag.

Att katter är speciella kan väl ingen ha undgått att notera, avdslutar dagens inlägg med lite exempel från katternas värd. Att det inte går an att gå ut samtidigt har jag berättat tidigare.
Sängen är en omtvistad plats och här får jag bara sällskap av en katt som dock kan växla under natten
Otåliga blir de också om jag blir sittande vid datorn för länge på natten. Förut var det alltid Freddi som kom och väckte mig tidigt ytterst försiktigt men envist, nu under vintern tycks han ha ha överlåtit det uppdraget till Smurfa och för henne finns inte försiktig i verktygslådan utan steppdans med utspärrade klor är hennes melodi.
Häromdagen ramlade en keps ut ur min fotoryggsäck och den tyckte Freddi var hans både som mjukisdjur och sovkorg. Självklart snodde Trollet den som sovplats!!

Irrade mig över till Fyran och tittade på reklam avbrutna för Gladiatorerna, upptäckte att hockey Niklas hittat en ny roll som expertkommentator som passar bra för honom, men vad heter karln i efternamn?

ronnberget.se Ingemar




Inga kommentarer: