fredag 20 januari 2012

Fredag

Så var den här arbetsveckan slut för de flesta
Det blev en shoppingsresa in till stan idag och sen ett besök i Bergsviken där det bjöds på våfflor.
På hemvägen hade det hänt en trafikolycka på bergsviksbron, en bil stod tvärs över vägen och blockerade effektivt sydgående trafik, hade förmodligen varit på mitträcket, funderade på att stanna och ta några bilder men konstaterade att det nog inte skulle vara så smart att även blockera norrgående trafik.

Hemma igen passade jag att ta några bilder på snöhögarna på gården.
Sen ett besök i bygdegården för resultat råttjakt hittade varken död eller levande råtta, skalle förstås tagit med mig åtminstone en katt.
Sen blev det besök i Arnemark för leverans av kalender och fika. Fick också ett varmt mottagande av Arvid!
Hemma igen blev det snabb middag grillad kyklingklubba enkelt och gott för någon gång och det tyckte även Trollet och Freddi
Tittade på "på spåret" samtidigt som jag körde ett pass på cykeln och det går fortfarande lika tungt.

Trollet och Smurfa har tydligen inte lärt sig att känna igen min bil utan sticker som raketer i väg till uthusen, lite märkligt eftersom de borde vara väl så trygga på bron.

Ur barnamun
Barnbarnet 5 år till farmor
Farmor om än jag blir 100 år så skall du leva då!

Ingemar ronnberget.se

Inga kommentarer: