tisdag 20 december 2011

Julbestyr

Vaknade pigg och utvilad innan klockradio och katter hade startat frukost och utfodring av katterna utfördes i lugn och ro, gott om tid att plocka ihop grejerna innan det var dags för tankning och sen bowling.

Idag var det stor säsongsfinal med skarpt tävlande och priser åt alla, gick väl så där att vila sig i form hjälpte inte,
Behövde första seien för att komma igång, andra gick riktigt bra och tredje orkade jag inte riktigt. Så någon topppöacering blev det inte och lottningen gick inte översig bra heller så det blev ingen skinka eller någon laxsida utan en tvistpåse som jag delade med mig när jag träffade piteunikafolk och livsnjutarnas arbetsgrupp även om det är fler personer än jag som avstår från godis av hälsoskäl!

Vi konstaterade att valberedningen jobbat bra och har läget under kontroll, diskuterade också lämpliga mötesplatser för våra träffar finns inte så många ställen som kan fixa fika till 40-60 personer.
Februariträffen blir i varje fall på Storstrand och majträffen bestämdes till den 9 maj.
Jalle meddelade också att vi får klara oss utan honom i februari för då är han i Vietnam.
Vi gjorde ett avbrott för lunch innan i skildes åt och jag gav mig ut på stan för nödvändiga inköp inför julen ett besök på Rabarber fixade julklappen till katt skötaren även om Lena tyckte jag skulle välja mer fyrkantiga saker som var lättare att slå om!
Sen blev det lite inköp av julmat för vissa saker måste man ju bara ha tex skinka, sillsallad, dopp i grytan mm. Fixa skinkan får bli morgondagens problem inköpt är den redan.

Stoppet i Öjebyn blev resultatlöst för han hade glömt att ta med grejerna så det fick bli ett hembesök senare på kvällen vilket hade sina fördelar sen blev det ett stopp för att lämna julklappen till katt skötaren som visade sig vara hundskötare för tillfället och inte var det någon liten vove, undrar vad mina katter skulle tycka om att möta en sådan jätte?
Blev också erbjuden att ta över en raskatt men tackade nej tre stycken räcker gott och väl.
Hemma igen var det bara släppa ut katterna innan jag började leta bilder till Urban på Foto och naturligtvis blev det strul med trådlösa routern så det blev att ta en annan dator hann också skriva ut några traditionella julkort innan skrivaren skrek om på fyllning av bläck.

Ingemar
ronnberget.se

Inga kommentarer: