fredag 23 december 2011

Idag är det 26 dagar elle 624 timmar sedan jag tog rökpaus, paus från rökningen är väl mer rätt för annars blev det en ganska lång rökpaus.
Det har nog gått bättre än väntat inga egentliga stora problem och har defenetivt inte klättrat på väggarna heller. Helt klart är det till stor del en vana eller snarare ovana och värst är det på morgonen.
Vädret, igår kväll när jag skulle lägga mig konstaterade jag att det var -18 så det blev till att leta reda på motorvärmarsladden och kupevärmaren och ansluta den. Ganska onödigt egentligen för när jag var upp vid två tiden var det bara -2.
In till Öjebyn för en sista shoppingrunda, mött några bekanta som var ute i samma ärende. På hemvägen mötte jag sandbilen vilket fick mig att tänka på alla som är ute på vägarna denna dag får verkligen hopas att vi slipper svåra trafikolyckor denna helg.
Julen hör ju till en av de mest trafikintensiva helgerna under året.
Gjorde en liten omväg på spaning efter försvunna handskar naturligtvis resultatlöst för handskarna låg förstås hemma!
Konstaterar att nu är det pludgrader och att det droppar från träden stor risk att eventuell nederbörd kommer som regn med blixthalka som följd.
En lämplig lunchsysselsättning kan kanske vara att avsmaka julskinkan mm.
Ingen ny tidningslåda i dag heller undrar vad som är orsaken nu

Hörde på nyheterna att ett antal av bilprovningens stationer skall säljas ut naturligtvis på de kundtätaste orterna. Man funderar på vad som är poängen för inte blir det billigare och knappast bättre service för personalen skall tydligen följa med, dessutom skall ju en privat ägare tjäna pengar.

Annars blir det en lugn avslutning på dagen, inte några måsten sen är ogjorda!

Ingemar
ronnberget.se

1 kommentar:

Zarah sa...

God Jul på dig och se till att stå på benen och håll bilen på vägen om nu blixthalkan slår till!

Ja, utförsäljning av väl fungerande verksamheter kan man undra vad det är för vinst med... Jo, just det, VINSTEN är ju det vägledande. Och vi kunder betalar, förstås... :-)