tisdag 29 november 2011

Ofrivilligt besök

Livet är fullt av överskakningar i lördags genomförde vi öppet hus med julinslag i bygdegården mindre folk än vanligt undrar om det berodde på stormvarning eller skidtävlingar på TV.
Söndagen skulle jag vara med och arrangera stämmningsfullt julfirande på Rådhustorget med piteUnika
Har känt mig halvrisig senaste dagarna men efter en ordentlig natts sömn så kände jag mig pigg på morgonen när jag åkte till stan och började förbereda dagens övningar, men under det arbetet började jag må illa och fick sätta mig på en stol, konstaterade att här gjorde jag inte myck nytta utan funderade på att åka hem!
Bestämde mig dock för att gå ut och få frisk luft och hälsa på övriga deltagare.
Enligt ögonvittnen tog jag ett steg framåt och ramlade baklänges och slog i huvudet med en ordentlig smäll.
Så det blev transport till akuten och undersökning där jag fick tillbringa dagen på IVA för att sen flyttas över till medecinavdelningen och utrustades med en bärbar EKG mätare av något slag.
En massa provtagningar som avslutades med ett arbetsekg i dag tisdag. Det posetiva med det var att det inte hittades några nya hjärtåkommer och cyklingen gick ungefär lika bra som förra gången som var för fem år sen.
Sen var det bara att åka hem och släppa in två hungriga katter och ta det lugnt resten av kvällen.

Lite lustigt egentligen men har inte varit det minsta röksugen under sjukhusvistelsen och bestämde mig från att avstå från nikotinplåste. Men när jag chekat ut och gick ut för att leta reda på min transport slog rökbegäret till med full kraft vilket jag dock motstod, trots irritationen över saknad transport.
Väl hemma kontaterade jag att det är bra med hjälpsamma vänner, Allt material var inlastad i bilen och bilen var hemkörd och stod i garaget, katterna har också fått god omvårdnad! Tack för den hjälpen.
Just nu har jag varit rökfri i 59 timmar, får se hur länge det håller konstaterade också att jag gått ner 10 kg sen      januari 2010.
En god vän tipsade om att jag skulle äta morotsstavar och gurka i stället för godis och chips, köttbullar skulle kunna vara en nödlösning.

59 timmar och 10 kg är väl ingenting att hoppa högt över men alltid en början

Ingemar
www.ronnberget.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

men ojojooooj Ingemar! Vilken tur att det inte blev värre! Du är ju helt enkelt bara bäst! Sköt om dig och jag hoppas att din omgivning sköter om dig riktigt framöver också..KRAM från Ingela Nilsson "pang lever loppan"

GunBritt sa...

Ingemar, jag håller tummarna för att Du kan fortsätta Ditt liv som rökfri - det känns väl skönt att det inte hittade något allvarligt på las. Önskar Dig lycka till med fortsatta kamp mot rökbegäret - och Du 10 kg viktminskning är inte illa.
Kram
GunBritt

Claes sa...

Vad bra att allt gick bra.
Håll ut med rökuppehållet,Du klarar det!
Viktminskningen är bra men Du får inte gå ned så att Du blir "tanig"!

Eva sa...

Det är jättebra gjort, Ingemar! Och verkligen skönt att det inte var värre med dig. /Eva