torsdag 1 december 2011

Orolig natt

Av någon outgrundlig anledning blev det en orolig natt det gick helt enkelt inte sommna!
Försökte lösa missade soduk och läsa en bok om livet förr, vilket brukar vara rena sömnpillret men icke.
Av någon anledning tändes också trädgårdsbelysningen av rörelsedetektorn efter att det hänt ett antal gånger och det inte syntes till några aktiviteter konstaterade jag att det måste vara blåsten.

Kl ½ 3 upptäckte katterna att jag var vaken och inte bara somnat från läslampan, det går ju inte ann att husse är vaken och vi skall ligga inne och sova.
Katter ut mao, men nu har mina katter sina små nycker som tex att man inte kan gå ut samtidigt så som regel så kommer Freddi först och blir utsläppt sen hinner jag tillbaka till sängen innan Trollet gör den fantastiska upptäckten att han också vill ut. Smurfa är mer tveksam och kan vänta ytterligare någon timme innan det är dags för henne att gå ut, detta brukar då sammanfalla med att någon av herrarna vill in.

Somnade till slut strax innan klockradion vaknar till liv och talar om att det är morgon, in kommer alla katter och skall ha frukost.
Avslutar nattens datorarbet och återvänder till sängen som snabbt ockuberas av Freddi och Trollet, vaknar vid niotiden och intar frukost sen börjar telefonen att ringa eller också är det jag som ringer

Upptäcker helt plötsligt att tiden försvunnit och att det är hög tid att åka till Sikfors och PRO jullunch men innan dess gör jag bort att tömma tidningslådan som blivit full under bortavaron delvis beroende på att tidningsbudet lämnar en extra tidning, undrar vem som saknar den.
Upptäckte att jag hade punktering på ett framhjul.
Efter att ha hämtat kompressor och pumpat däcket kollat att reservdäcket var ok, konstaterade jag att det behövdes en vilopaus, nu visade det sig att kroppen npg tyckte att vilopausen skulle vara längre än planerat.
Efter den vilopausen använde jag tiden till att av anmäla mig från möten lördag och måndag, forskaröreningens öppet hus i kväll hoppar jag också över.
Räknar dock med att jag skall kunna genomföra dokumentationsupprager som planerat sen får vi se.

Jadå jag är röksugen kanske det som påverkar nattsömnen vi får väl se nu har det gått 108 timmar.

Konsstaterar att det var jämnt även denna gång i norrderbyt där Luleå avgjorde efter straffar.

Alla katter inne och nu väntar sängen

Ingemar
ronnberget.se

Inga kommentarer: