torsdag 24 november 2011

Hemma igen

Hemma igen efter två dagar i Luleå och utvecklingskonferens.
Mötte tre kattor när jag öppnade som inte brydde sig om att hälsa utan skulle ut!
Kattskötaren rapporterad att alla tre gjort sig osynliga vid hennes besök.

Den snö som kom föe några dagar sen har försvunnit så nu är det svart som i säcken igen.

Ett besök hos Forskarföreningen gjorde att jag kom hem med ca 10 samlingar som skall scannas så även om Piteporträtt 2012 är släppt så fortsätter projektet i nästan samma tempo.

Väl hemma konstaterade jag att Smurfa är var på lekhumör och jagade runt i köket medan gubbarna förvånat tittade på-

Ett telefonsamtal på väg hem från Luleå gjorde att även morgondagen liksom helgen blev fulltecknad.
Ibland är det trevligt med telefonsamtal speciellt om det ger foto och dokumentationssamtal.
Andra samtal kan vara mer tveksam blev uppringd av en säljerska som talade om att mitt mobilabbonemangs bindningstid var slut och hon erbjöd ett nytt abonnemang som skulle ge billigare abonnemang dessutom skulle jag få en ny iphone4 förmodligen är jag som vanligt lurad även om jag inte riktigt vet hur.
Sen kan man förstås fundera på om inte en telefon skall hålla mer än 2 år.

Ingemar
www.ronnberget.se

Inga kommentarer: