måndag 2 november 2009

Vilken dag

Efter numera tämligen traditionella morgonsysslor åkte jag in till Piteå med min döda IPhone och tydligen var det många som var ute i telefonärenden denna dag.
Lämnade fram telefonen och talade om felet varvid expediten trycker in två knappar samtidigt och konstaterar att det är slut ström.
Tydligen fungerar den så att om den blir helt urladdad är det inte bara att sätta den på laddning utan man måste även återställa den med denna dubbeltryckning, alltid lär man sig något.
Sen kan man förstås fråga sig varför den var blev urladdad så fort!

Dessutom fick jag veta att Farsdag är nästa söndag, inte mycket att göra åt visar bara att man måste kolla sina säkra källor noga :)

Fick ett nyhetsbrev från en ny samarbetspartner intressant men haken var bara att nyhetsbrvet kom 1½ timme efter att öppet hus mottagningen hade stängt, information är inte lätt.

Hemma hos min mor fick jag plocka ner ett stycke kattunge från en jasminbuske hur hon tagit sig dit är en gåta vilket också syntes på de äldre katterna de bara satt och tittade förundrat på ungens görande.
Under den övningen tappade jag glasögonen vilket jag inte märkte förrän senare.

Kan bara avslutningsvis konstatera att nu är det November grått hela dagen och mörkt blir det fort och då är det mörkt önskar faktiskt att det skall komma några centimeter nysnö så det bli lite ljusare.
Avslutar med en liten solskenshistoria i dagens PT .

Rönnberget 20091102

Ingemar


Inga kommentarer: