fredag 6 november 2009

Fredag

Det blev en lugn dag ett snabbt besök på konsthallen för att lämna igen nyckeln och sen lite inköp åt min mor så hon överlever helgen.
Själv åker jag till Stockholm på lördagmorgon!
Lämnade Freddi hos min mor och det går säkert bra, Trollet och Freddi är ju bästa kompisar och efter att ha kollat läget förflyttade de sig till övervåningen möjligen för att få vara i fred för den ytterst nyfikna Smurfan.
Men den friden blev kortvarig och Smurfan koncentrerade sig på att testa Freddis tålamod som brukar vara oerhört stort fast risken finns förstås att han lessnar och stökar ihop den unga damen.

Hemma igen bestämde jag mig för lätt packning vilket innebär att ryggsäcken med fotoutrustning och dator får stanna hemma och nöer mig med IPhone och en Canon kompakt som reserv.
Fortfarande har jag inte testat hur det fungerar med enbart fotoryggsäcken som handbagage.
Fast det är klart då måste jag förstås städa ut en massa bra saker som tex universalverktyg mm.
Annars får man säkert glädjefnatt i säkerhetskontrollen med tanke på hur omständigt det blev den gången jag had min Ipaq med GPS sändaren monterad i handbagaget.

Ett annat problem är min testutrustning och insulin som brukar skapa frågor, därför föredrar jag att checka in bagaget, och hittils har det ju bara kommit bort på hemvägen vilket gör mindre.

Hoppsan upptäcker att jag inte flyger förrän 8.10 från Luleå då blir det ju nästan sovmorgon.
Har stämt träff vid bagagebaandet på Arlanda med Västerbottenstjejerna, skall bli kul att umgås med kreativa bygdegårdsmänniskor under helgen


Rönnberget 091106
Ingemar


Inga kommentarer: