torsdag 5 november 2009

Inspirationsträff

Onsdagskvällens inspirationsträff på konsthallen blev lyckad
Antalet deltagare klättrar sakta uppåt så igår var vi 16 st som lyssnade på Maria Fäldt från Millimeter som berättade om sitt fotograferande, en mycket ispirerande kväll och fortsättning följer. Hann också hem med god marginal innan nattens strömavbrott.
I morse var jag på återbesök på FHV att man kan ha kalkbrist visste jag förstås men hade ingen aning om att man kunde ha för höga kalkvärden, håller man på att bli åderförkalad tro, passade också på att besöka tidigare jobbarkompisar passade bra till 9 fika.
Och där händer det en del på avdelningen!

Försökte uträtta några ärenden då jag ändå var i stan men som vanligt misslyckades det.

På hemvägen möttes jag av ett lätt snöfall blev inte så mycke snö men förhoppningsvis ett vitt lager som lyser upp.
En och annan skoterförare hinner nog testa sin maskin idag medans de flesta väntar på mer snö.

Upptäckte att antingen var det halkigt på kvällskvisten eller så har jag dåliga vinterdäck, det kan ju vara en kombination av bägge delarna!

Konstaterade att de gamla katterna Freddi och Trollet är rutinerade och går bara ut det nödvändigaste resten av tiden tillbringar de sovande i värmen inomhus, kattmamman avskyr tydligen detta väder och är inne igen innan man hinner blinka, medans Smurfan bara älskar när det är vitt på marken och rusar kors och tvärs som en besatt, innan hon upptäcker att det är kallt och vill in och värma sig i ungefär en minut.

Fick faktist en gammal Super 8 filmkamera + projektor till min kamerasamling idag!

Kände mig ovanligt trött ett tag i kväll men nu piggnade man till igen.

Har fått nya hemsidesutmaningar att brottas med återstår att se hur man löser dem

Rönnberget 091105
Ingemar

Inga kommentarer: