onsdag 16 september 2009

Stadsbesök


Återgen en ganska innefektiv dag som det oftast blir när stadsbesök står på programmet.
Började med besök på Telia för att se om de fått hem min nya telefon, fick veta att de börjat få leveranser men att jag stod på tionde plats på bokningslistan och de skulle ringa när den kommit.

Hälsade på hos Rabarber som fortsätter en period till åtminstonde året ut vilket är kul, de hade flyttat om i lokalen bla flyttat kassadisken tycker att man gjorde en förbättring därmed.
Fortsatte till konsthallen där Satu var ensam så det blev kaffe och en massa spånande om det ena och andra och naturligtvis en diskussion om konsthallens framtid det ser nog ut som att Bildgruppen får behålla sina utställningstider frågan är förstås om var det blir att ställa ut, tänk att i februari går konsthallens treåriga hyreskontrakt ut, tycker det var nyss det var invigning!

Fortsatte till Heta Hyttan för spontanfotografering återstår att se hur de bilderna skall användas!
Kom tom ihåg att köpa vred till ett fönster och inhandla lite rökt fläsk innan jag åkte hem.

Bestämde mig för att göra ett besök och höra hur det var med den skadade älghunden, han mötte mig glatt svansviftande men såg ganska olycklig ut med tratt runt huvudet och strumpa på den skadade framtassen, möjligen blir det jakt för honom kommande helg!

Blev också uppmärksammad på att jag tydligen strulat till länkningen till Tjärdalsbränningen så att något helt annat öppnas och det var ju inte riktigt meningen, förstår faktiskt inte vad som är fel men det klarnar förhoppningsvis, hann också diskutera lite runt nya hemsidor vilket alltid är nyttigt. Fick dessutom med mig en påse älgkött vilket man tackar för.

Rönnberget 090916
Ingemar



Inga kommentarer: