måndag 14 september 2009

Datastrul


I går hämtade jag en dator som vart på rep trasigt grafikkort,
Ställde in den och tänkte koppla in den i dag, men det kom en del annat i vägen.
Började dagen med pappersarbeten sen åkte jag över till en granne hade lovat honom kolla eventuella ändringar som hans internetleverantör hade skrivit om men det var lugnt allt var rätt,
Åter till pappershögarna ett antal timmar. Hälsade på en olycklig kattunge som blivit av med sina syskon, kattmamman var också olycklig och tyckte tydligen att jag skulle skaffa tillbaka hennes ungar!
Fick tips om några lämpliga cementstolpar som skulle passa till bygdegårdens staket, vi får se hur det går.
Blev uppringd av en av mina hemsideskunder som var utan fungerande internet bara det en katastrof. Ytterligare en som råkat ut för att internetleverantören gör ändringar så att kunden måste ändra sina IP adresser, det problemet löste vi dock inte. Däremot blev det en del ändringar av hemsidan och en massa prat om olika aktiviteter.
Ater till bildredgering men nytt telefonsamtal, en kompis som fått samma mail flera gånger och det gick inte att radera mailen det löste sig dock via telefon, däremot lovade jag titta på hans visusprogram men det får bli i morgon.
Hann också ta några bilder under dagen bla på diverse svampar och min något skamfilade trägårdsgroda som har överlevt ännu en sommar och snart flyttar inomhus
Kollade också att mina tidigare arbetskamrater överlevt höststoppet, vilket de gjort.

Ronnberget 090914
Ingemar

Inga kommentarer: