onsdag 2 september 2009

Dambesök


I morse strulade det vaknade som vanligt tidigt men bestämde mig för att vila en stund till så helt plötsligt blev det snärjigt med att hinna med alla normala morgonåtaganden innan det var dax för att träffa diabetessköterskan, mina värden var bättre än förra gången men bättre skall det bli.

Gjorde en del inköp på hemvägen så nu saknas inte det materialet.
Tog med mig Freddi så att han fick träffa kattungarna några kattungar syntes inte till utan han började med att kolla deras låda många spännande lukter!
Kattungarna hade smitit upp på övervåningen och hämtades ner, Freddi tittade, luktade och pratade ganska högt utan att få något svar, kattungarna satt stilla som tända ljus och bara tittade på Freddi. Efter en stund vågade sig en av ungarna in i köket och luktade på Freddi som förmodligen konstaterade att skötseln av dessa ungar är inte mitt problem.
Idag hände det igen slut ström i kameran, andra dan i rad så det är lite oroväckande hoppas att det helt enkelt beror på att jag glömt ladda batteriet.
Hade besök av två trevliga damer där vi spånade om en ny hemsida, ideerna och tankarna flög omkring ganska friskt och helt plötsligt var det kolsvart ute, innan dess han jag dock ta en bild på kvällshimmelen.
Upptäckte också att det faktiskt är ny månad vilket jag helt lyckats förtränga, det innebär att det finns en del akutjobb att göra i morgon, det innebär också att jag varit pensionär en månad nu.

Ronnberget 090902
Ingemar

Inga kommentarer: