söndag 30 augusti 2009

Vilodag



I dag har jag hedrat vilodagen genom att vila.
Dessutom har jag letat kattungar, när jag kom till min mor var en av kattungarna försvunnen och trots intensivt letande var den borta.
Tog en kaffepaus ute i det fina vädret och när vi gick in var både kattmamma och alla kattungar försvunna, rymlingarna lokaliserades ganska snart till övervåningen där det fanns mycket nytt att upptäcka, den tredje kattungen hittades så småningom på sängen där han krypit in under en filt och sommnat!


Resten av dagen tillbringades i Arnemark dels var jag förbi och tittade på hur det gick för Tage att gräva fram kolet, vilket gick ganska bra trots att det var dammigt och varmt, fortfarande glöder kolet längs ner. Övningarna avbröts stax före fem för att åka till badplatsen där intresseföreningen bjöd på hamburgare till de inblandade i tjärdalsbränningen plus att man iordningställde badplatsen för vintern.

Kvällen användes för att få liv i vattenskadad elektronisk utrustning

Ronnberget 090831
Ingemar

Inga kommentarer: