söndag 19 augusti 2007

Orm på infarten


Hoppsan när jag kom hem idag hade jag en orm på infarten fast det såg jag ju inte då däremot såg jag att Freddi satt på vägkanten och spänt betraktade något, nästan så att han inte ville flytta sig.
En närmare titt visade att det faktiskt var en orm, första ormen jag sett på tomten under de år jag bott här, Freddi följde dock med in och verkar inte ha varit i närkontakt med ormen.
Den obligatoriska mönstret för huggorm syntes inte men snokar brukar ju inte förekomma här,svart var den i varje fall.
Dagen började annars med att jag plockade krusbär åt min mor två buskar avverkades idag en ganska trevlig sysselsättning lättplockade bär även om buskarna sticks om man är oförsiktig.
Dagen avslutades med att vi sålde fika och varmkorv i bygdegården vid stövarklubbens årligen återkommande valputställning 15 - 16 valpar deltog fixade naturligtvis en blid på vinnaren och på en helt annan hundras en import från Polen om nu någon skulle undra.

070819
Ingemar

Inga kommentarer: