lördag 25 augusti 2007

Sista utställningsdagen

Idag var det sista dagen för utställningen Nostalgia på konsthallen så jag var där och vaktade några timmar!
När jag skulle fara därifrån passerade två ambulanser med tjutande sirener och när jag letade mig ut från centrum var det faktiskt trafikstockning tänkte att det berodde på att alla var på väg från loppis eller torghandel som blev kajhandel pga att stadens gator inte var klara!!
Det visade sig dock att det varit en trafikolycka och bla stod en brandbil mitt i gatan, såg en skymt av en skadad bil och det såg inte speciellt trevligt ut taket verkade vara helt intryckt även om den stod på hjulen, egentligen blir man lite fundersam över att det kan bli så pass svåra skador någon måste ha kört fort.
Idag eller rättare sagt i natt drog ju friidrotts-VM igång borta i Japan och för Carolina Kluft blev det en bra start, lite irriterad blir man dock pga man har möten söndag, måndag och torsdag när eftermiddagspassen pågår, himla dålig planering faktiskt.
Idag har jag faktiskt uppdaterat min trädgårdssida www.rafo.bd.se/garden .
Häromkvällen när vi var på väg till ett möte började vi diskutera vilka regler som styr Piteå kommuns upphandling av olika arbeten i centrala stan. Gemensamt för de flesta gatu och markarbeten är att de startar i maj och pågår fram till i september och ytterst sällan ser man att någon arbetar där. Vi kom fram till att det förmodligen är någon form av sysselsättningsgaranti som kommunen tillämpar vid upphandling dvs budskapet är gör det när ni inte har något annat för er eller när ni vill, sen är det bra om det är klart under detta decennie!!

Ingemar
070825

Inga kommentarer: