onsdag 4 juli 2007

Service

Vad är service egentligen dagens övningar gav två exempel på hur olika detta kan se ut.
Direkt efter jobbet åkte jag till appoteket för att skaffa en förpackning teststickor eller vad det nu kan heta, normalt hämtas dessa på läkarstationen men de har ju lagt ner verksamheten under sommaren.
Hur som helt det var många andra som kommit på att besöka apoteket denna dag så väntan blev lång innan min tur kom, och då kommer nästa överaskning inte fick jag min förpackning utan blev uppmanad att sitta ner och vänta en stund. Apotekets system fungerar tydligen så att oavsett vad man skall ha så hamnar receptet i en ny kö som förmodligen behandlas helt efter tycke och smak eller möjligen enligt några interna regler ssom är svåra att förstå.
Efter ytterligare 20 minuter fick jag min förpackning och kunde vandra vidare.

I det här fallet till en affär som säljer hobbymaterial, och nu var jag på jakt efter en linjal till en passpartoutskärare, hade väl inga större förhoppningar om att den skulle finnas på lager i affären och så var naturligtvis fallet men efter lite sökande i katalog hittades linjalen med beställningsnr och pris.
Med semestertider och osäkerhet om när affären skulle beställa varor från denna leverantör fick jag artikelnr och telefon för att själv kunna beställa, det kallar jag service.

Kvällen avslutades med att jag hjälpte grannen med att göra iordning och hämta älvvatten till vattning av planteringarna.
Som avslutning av den övningen hämtades 2000 liter vatten ca 15 minuter tog det att fylla 1000 liter vatten, vatten är tungt så traktorn fick göra rätt för sig på vägen upp från älven



Ingemar

Inga kommentarer: